26 Mart 2015 Perşembe
Mercedes-Benz GLE Serisi
Mercedes'in yeni model isimleri yavaş yavaş hayata geçiyor. ML Serisi'nin yeni adı olan GLE Serisi makyaj operasyonuyla birlikte ilk olarak New York otomobil fuarında otomobilseverlerle buluşacak.
Markanın diğer güncel modellerinde de kullandığı tasarım diline sadık kalınarak makyajlanan araçta farklı bir kaput, yeni farlar, daha yuvarlak hatlı ön panjur ve tampon dikkat çekerken gövde rengi ve jant seçeneklerinde farklılıklar mevcut. Daha tutucu bir hava sezilen arka bölümde yeni stop tasarımı, farklı tampon ve egzoz çıkışları gözden kaçmıyor.
İç mekanı da ana hatlarıyla değişmeyen GLE'nin daha yuvarlak hatlara sahip üç kollu direksiyon simidi ürün gamının birçok modelinde de görev yaparken orta konsol üzerinde bulunan büyük bilgi ekranı da bu bölümden ayrıymış gibi görünen bir tasarıma kavuşmuş.
Ön koltuklar arasına yeni mouse ve kumanda paneli eklenirken bu bölümde yer alan düğmeler de farklı şekillerde yerleştirilmiş. Otomobilin döşeme ve kaplama seçeneklerinde de zenginleştirmeye gidilmiş.
Kaputu altında markanın diğer modellerinde de kullandığı motorlar görülebiliyor. Çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli benzinli v6 ünite 333 beygir güç, 480 Nm tork üretebilirken yine çift turbolu, 4.7 litre hacimli v8 kardeşi 435 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 2.1 litre hacimli turbo Diesel seçenek 204 beygir güç, 480 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli v6 turbo Diesel 258 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor.
AMG tarafından hazırlanan versiyonlarda performans artışı sunan Mercedes, AMG GLE 63'te görev yapan çift turbo beslemeli, 5.5 litre hacimli v8 motorun gücünü 557 beygire ulaştırırken tork değeri 700 Nm'de kalmış. AMG GLE S modelde aynı motorun 585 beygir güç, 760 Nm tork üretebilen versiyonunu kullanan Mercedes her iki modelin maksimum süratini de 250 km/s'te sınırlarken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri sırasıyla 4.3 ve 4.2 saniyeye inmiş.
Hibrit sevenleri de unutmayan Alman üretici GLE 500 e 4MATIC modelinde 3 litre hacimli benzinli motorunu bir elektrik motoruyla eşleştirmiş. Karma kullanımda 442 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen aracın ortalama yakıt tüketim değeri 3.3 litre/100 km olarak açıklanırken sadece elektrik enerjisiyle ulaşılabilen menzil 30 km olarak açıklanıyor. Bu durumda aracın 130 km/s sürati aşmaması gerekiyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder