10 Aralık 2014 Çarşamba
Hyundai i30
Hyundai'nin yeni model atağı devam ediyor. i20 Coupé'nin ardından i30'un makyajlı halini de tanıtan Güney Kore merkezli üretici bu aracın kaputu altında büyük yenilikler sunuyor.
Standart modellerde makyajın fark edilebilmesi zor. Yeni renk ve jant seçeneklerine sahip olan otomobillerde farklı bir ön panjur ve LED stoplar kullanılırken asıl farklılık aileye yeni eklenen i30 Turbo'da. Daha köşeli çizgilere sahip yeni bir ön tampona sahip olan bu modelde yeni LED gündüz farları, alt bölümünde difüzör bulunan arka tampon, 18 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı, bi-xenon farlar ve farklı desene sahip LED stoplar dikkat çekiyor.
İç mekanda yapılan değişiklikler daha da zor fark edilse de Turbo'da 0 konumu aşağıya dönen göstergeler, kırmızı renkli süslemeler, sportif yan desteklere sahip koltuklar ve metal pedal seti bulunuyor. Direksiyon ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilen bu otomobilin güçlendiren fren sisteminde 300 ve 284 mm çaplı diskler kullanılmış.
1.4 ve 1.6 litre hacimli, atmosferik beslemeye sahip benzinli motorları 100 ve 120 beygir güç üreten otomobilin Turbo beslemeye sahip benzinli motoru da 1.6 litre hacimli. Kia Cee'd ve Hyundai Veloster'ın kaputu altında 200 beygirin üzerinde güç üretebilen ünite i30'da 186 beygir güç, 265 Nm tork üretebilmekte. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılabilen bu model 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 219 km/s. Bu araç 3 ve 5 kapılı olarak alınabilecek.
Türkiye pazarını en çok ilgilendiren seçeneklerden birisi de 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan model. 110 ve 136 beygir üretebilen iki versiyona sahip olan ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alındığında 280 Nm tork üretebiliyor. Aileye yeni katılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımansa tork değerini 300 Nm'ye yükseltiyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder