12 Aralık 2014 Cuma

Audi Q7


Audi'nin yeni modelleri sırayla geliyor. Sportif hatchback RS3'ün ardından markanın büyük SUV aracı Q7'nin ikinci nesil modelleri üzerindeki sır perdesi de kaldırıldı.

İlk bakışta kapsamlı bir makyaja uğramış gibi duran yeni nesil Q7'de ileriye doğru çıkıntı yapan ön panjur, daha köşeli hatlara sahip ön tampon, opsiyonel olarak alınabilen Matrix LED farlar, kapı alt bölümünde metalik renkli korumalar, farklı jant seçenekleri, köşeli LED stoplar, yan bölümlerine deflektör eklenen spoiler, elden geçirilmiş arka tampon ve ince yapılı egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


İç mekanı çok daha büyük bir değişim geçiren otomobilde TT ve Passat'ta olduğu gibi tamamı dijital göstergeler, konsolun sabit parçaları gibi görünen ince yapılı havalandırma ızgaraları, ince kollu direksiyon simidi, konsolun üst bölümüne gizlenebilen navigasyon ekranı, ayrı bir dijital ekrana sahip havalandırma kumandaları, geniş vites konsolu, küçük vites kolu ve büyük bir dokunmatik MMI kumandası bulunuyor. Opsiyonel donanımda sunulan Bang&Olufsen ses sistemi 23 hoparlör ve 1.920 Watt çıkış gücü sunuyor.

5.05 metre boya, 1.97 metre genişliğe ve 1.74 metre yüksekliğe sahip olan yeni nesil Q7'nin aks mesafesi de 2.99 metre olarak açıklandı. Eskisinden daha kısa ve dar olan aracın iç mekanıysa daha büyük. Ortalama olarak 325 kg hafifleyen otomobilin en hafif modelleri artık 2 tonun altında ağırlığa sahip. 7 koltuklu kullanımda 295 litre hacim sunan bagaj beş koltuka 890 litreye büyürken ikinci koltuk sırası da yatırılarak 2.075 litre hacim sağlanabiliyor.


Kaputu altında da yenilikler yaşayan Q7'nin Türkiye için en iyi haberi turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli ünite. 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen motoru yeterince güçlü bulmayanlar için sunulan 3 litre hacimli benzinli motor 333 beygir güç 430 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilen bu modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılırken ortalama yakıt tüketim değeri 7.7 litre/100 km olarak açıklanıyor.

3 litre hacimli turbo Diesel motorun 218 beygir güç, 500 Nm tork ve 272 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen iki versiyonu sunulurken güçlü seçenekle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.3 saniye sürüyor. Maksimum sürati 234 km/s olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 5.7 litre/100 km.


Performans ve tüketimi en iyi harmanlayan seçenek olan e-tron ekli hibrit modelde de 3 litre hacimli turbo Diesel motor görev yapıyor. Elektrik motoruyla birlikte sistem gücü 373 beygire, torkuysa 700 Nm'ye ulaşan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 1.7 litre/100 km olarak açıklanıyor. Diğer modellerde olduğu gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan bu versiyon 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 225 km/s. Bu arada standart prizden de şarj edilebilen e-tron'un elektrikli menzili 56 km olarak açıklanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder