24 Aralık 2012 Pazartesi

Coşkun Karademir & Emirhan Kartal - Sırdaşk

Hem bloğumuzda, hem Facebook sayfamızda daha önce tanıtımını sizlerle paylaştığımız o güzelim ezgilerle dolu "Dönüş Yolu" albümünü hatırlarsınız.

Yerin kulağı var derler, hele ki içinde aşk olan sırla gizli bir albümse bu çabuk işitilir:) Kalan müzik etiketiyle çıkacak olan Coşkun Karademir & Emirhan Kartal - Sırdaşk albümü yakında müzik marketlerde olacak.

Dönüş yolu ardından aklımızda ki birkaç soruyu Coşkun Karademir'e sorduk. Bu küçük sohbeti sizlerle paylaşalım;

“Mekteb-i İrfan”
“Dönüş Yolu-The Way Back”
ve şimdi "Sırdaşk"

-Dönüş yolu ile başlayan sızılı yolculuk Sırdaşk ile nasıl bir yolda devam ediyor?

Coşkun Karademir
Dönüş yolu trio, müzikal ifade ile anlatılacak olunursa; evet, sızılı. Sebebi ise, o üçlünün yan yana geldiğinde yaşadığı hâl'dir sanırım. Sırdaşk ise, hem konusu ve hem de müzikal sunumu itibariyle dönüş yolundan fikrin kaynağı olarak uzak olmasa da uzak diyebilirim. Fikrin kaynağı olarak uzak değil dememdeki kasıt ise de yine bir geleneğin taşıyıcılığını ve aktarımını sağlama düşüncesidir. Yine bir yol var ve zorlu....

-Sırdaşk albümünde Hatice Doğan Sevinç'in eksikliği hissedilirmi?

Coşkun Karademir
Müzikal ve konusal farklılıktan ötürü klasik kemençe yani sevgili Hatice Doğan Sevinç'in yanımızda bulunmasına imkan vermiyor diyelim. Çünkü bu albümde ortada zaten bir gelenek ve kültür var. Biz bunu kendi müzikal varlığından çok fazla uzaklaştırmadan biraz icra, biraz da düzenleme çeşnileri yaratmaya çalışarak sunmaya çalışıyoruz diyelim...

-Dönüş yolunda geniş bir coğrafya işlenmişti, Sırdaşk bu anlamda nerelere dokunuyor?

Coşkun Karademir
Dönüş yolu, repertuar bakımından açıkçası sınırsız.. Bu konuda bizim hissettiğimiz herhangi bir eserin dönüş yolu trio repertuarında yer alması çok olası. Ama sırdaşk, konusu itibariyle sınırlı, aslında bu sınır bir hayli büyük, yani çalıp-söyleme, aşıklık, alevi-bektaşi vb. köklü geleneklerin yaşadığı ve yaşatıldığı her yer diyebiliriz.

-Sır verilmez ancak içinde aşk olan bir sır, asla sır olarak kalmaz; Bize fısıldadığı küçük sırlar neler?

Coşkun Karademir
Sırdaşk, aslında geleneğin geleceği konusundaki düşüncelerimizi yansıtmaya çalıştığımız bir albüm. Bunu ilk olarak mekteb-i irfan'da anlatmaya çalıştık. Niyet yine aynı, belki biraz şekli şemali farklı..

-Dönüş yolu ile daha geniş bir kitlenin takibindesiniz, şimdi Sırdaşk; Müziğiniz adına ileriye dönük proje ve planlarınız neler?

Coşkun Karademir
Aslında müzik adına ileriye dönük plan ve proje sistemimiz yok, ama hayallerimiz hep var. Zaten bu sistem işi değil, emeğin arzı meselesidir. Yani anlatıcak kadar bilgi sahibi olamadığımız birşeyi ağzımıza almayız. Bu konuda da tutucu ve sabırlıyız diyebilirim. Ama yinede, gelecekte farklı projeler le nefes almaya devam edicez gibi görünüyor.

-Uzunca zaman popüler müzik tüketimi hakim bir şekilde devam etti, fakat son yıllarda etnik, folk ve özellikle Enstrumanların takip edildiği birçok albüm ve dinleyicisi var. Bu değişimin sebebi sizce nedir? İnsanların müzik tüketiminde ki bu olumlu gelişmenin devamı için neler yapılmalı.

Coşkun Karademir
Popüler kültür ve müzik dediğimiz kavram, bugün dünyada var olan ve hüküm süren bir arz-talep çılgınlığı. Bu süreç olumlu yada olumsuz tabi ki geleneksel kültürleri uzunca bir süre gözardı ettirdi. Yani göz önünde olamayan herhangi birşey nasıl unutulur ve umursanılmazsa müzik de öyle... Şunu da belirtmek lazım ki, geleneksel müziği var gibi görülen ilgi, insanların uyandığından yada farkındalıklarının arttığından da değildir bence. Kökü insanın benliğinde ve yaşadığı toprağında olan her gelenek illaki bir şekilde yaşamını zor da olsa sürdürmüştür. Çünkü varlığı hiçbirzaman tüketilememiştir, çünkü yapılıp satılması beklenen bir mal değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder